fredag 22 maj 2009

Små fossingar

Jag och lillan är uppe med tuppen idag. Eller ja, vi är nog uppe innan tuppen, om vi nu skulle ha haft någon. Nova är inne i en period (vi hoppas iallafall att det är en period och vi hoppas att den är kort) då hon vaknar vid 5-6 tiden och då hon inte omedelbart somnar efter matningen utan gärna vill vara uppe 1-2 timmar innan hon kroknar igen. A tog morgonpasset igår så idag är det således jag som är uppe tidigt. Men jag hade "tur", klockan var faktiskt efter 6 innan jag hörde hennes små fossingar banka mot väggen.

Det är följaktligen hög tid att investera i en riktig säng till Nova hit ut till stugan. Det börjar bli lite trångt för henne att sova i liggvagnsdelen och hon har dessutom en märklig förmåga att kana ner under natten. På morgonen sticker hennes fötter upp och ligger över vagnkanten.

Vi åkte ut till stugan redan i onsdags kväll och planerar bli kvar hela långhelgen. Igår var vädret växlande men det kändes ändå rätt varmt och solen var framme en hel del. Vi pysslade dock inomhus mesta delen av dagen eftersom stugan är i behov av allmän städning och organisering.
Idag ska det tydligen vara mest molnigt, så vi har funderingar på att åka in till Norrtälje och uträtta lite ärenden. Ikväll kommer E & E &T över på middag.

Nu ska jag försöka få skruttan att somna om så att vi båda får ytterligare någon timmas sömn. Hon ser faktiskt lite trött ut så det är förhoppningsvis inte mission impossible.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar