torsdag 14 maj 2009

Pajlagning och podrensning

Idag lagar jag paj på köttfärssåsresterna från gårdagens middag. För en gångs skull tänkte jag vara en duktig housewife och förbereda lite inför helgen. Paj är bra lunchmat i stugan.

Nova sitter på första parkett och iakttar matlagningen med sitt gula lapplejon i munnen. Hon har börjat smaka lite mer på saker nu, men ägnar sig inte åt någon större utforskning med munnen än. Jag provar ibland med att sätta saker i handen på henne, men hittills är hon inte alls intresserad av sådant hon håller i utan bara rör grejen upp och ner och slår sig själv i ansiktet och huvudet.
Lärdom: man ska inte sätta en tesked i handen på en 3-månaders bäbis, det skulle kunna gå illa.


Under tiden jag lagar mat (och bloggar) lyssnar vi på gamla skivor och dansar lite ibland. Projekt organisera-CD-skivor-och-byta-musik-i-Ipoden pågår. En kralligare pod skulle behöva införskaffas, i nuläget kan vi inte få in all musik på den. Jag hittar förstås en del reliker som inte kvalar in oavsett hur många gigabytes vi skulle ha ledigt; Tomas Ledin och Scorpions kommer att packas långt ner i en kartong och förvisas till förrådet. Gissa vems skivor det är? Jag ska dock inte kasta sten i det berömda glashuset... en CD med smörsångaren Eros Ramazzotti hör till mina ungdomssynder. Lite pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar