söndag 24 februari 2013

Sol och syre

Idag har vi varit ute och fått en välbehövlig dos av sol och syre efter de senaste dagarnas sjukstuga inomhus. Nova är väl inte helt redo att återvända till dagis än på någon dag, men tillräckligt frisk för en utomhuspicknick och några vändor i pulkabacken.

Vi tackar familjen vP för sparken i baken när de på morgonen meddelade att de skulle luncha i Hagaparken. I det fina vintervädret fanns ingen anledning att inte hänga på så vi packade ner smörgåsar och varm hallon-Proviva och tog bilen upp. Jag och Ante hade dock missbedömt utetemperaturen och vår rörelseinsats å det grövsta i våra dunjackor och vi var riktigt varma innan vi var på plats uppe vid Koppartälten. Jag vet faktiskt inte riktigt hur vi tänkte, vi tar ju för det mesta på oss våra skaljackor och lämpligt antal underlager vid dylika tillfällen. Hjärnsläpp. Dessutom var Ante tvungen att dra iväg tidigare för att gå på rehab för sin axel och jag fick därmed äran att ta hem barnen, vagnen, ståbrädan, pulkan och all packning från parken. Jag svettades floder och höll på att få ett nervöst sammanbrott av allt bök och stök med att bära pulkan och köra vagnen med en hand innan vi väl var framme hos barnens farmor och farfar vid Vanadisplan. Där gjorde jag strandhugg och inväntade bärhjälp från mannen i familjen.

Prickiga rufs-Fia
... och lilla kåldolmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar