tisdag 26 februari 2013

Kort fokusskifte

Tjejernas farfar ryckte in och sällskapade med Nova två timmar mitt i dagen idag, medan jag och Freja blev utsläppta för att luncha med två "kollegor" från företaget jag satt på innan mammaledigheten (de arbetar alltså inte på mitt konsultbolag utan på kundföretaget jag konsultade på). Tack farfar!

Lunchen var ett kort och skönt fokusskifte från vattkoppetillvaron hemma. Kollegorna i fråga är nämligen ett par år yngre killar som är i en helt annan fas i livet än jag själv och diskussionerna cirklade mer kring nya jobb, nya flickvänner och flytta-ihop-funderingar än de vanliga diskussionerna man brukar ha mitt i livet som småbarnsförälder. Plus en del skvaller vad som hänt på jobbet sedan jag lämnade dem för nästan åtta månader sedan förstås. Vi blev rätt tajta under de nästan två år vi arbetade ihop och det var kul att träffa dem igen.

Väl tillbaka hemmavid dröjde det inte länge innan vi fick leksällskap av Novas simultansjuka förskolekompis. Ämnena jag och hennes mamma plöjde över kaffekopparna här i köket under tiden tjejerna lekte var av lite mer bekant slag än diskussionerna tidigare på dagen.

Därefter kom Ante hem en kort sväng efter jobbet och lekte med tjejerna en stund innan han drog vidare för att träna med tenniskompisarna och gå på sportbar och kolla fotboll efteråt. Själv njuter jag nu ohejdat av att bara få softa framför datorn och TVn alldeles själv. Ingen som opponerar sig när jag vill kolla på typ fyra kanaler samtidigt (och inte för att det är så bra program som går parallellt, tvärtom...). En hel vecka med två barn hemma tär på krafterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar