tisdag 20 mars 2012

Vecka 20

Det känns inte som att man är direkt bortskämd med MVC-besök som andragångsföderska, men igår hade vi vårt vecka 20-besök hos barnmorskan. Jag trodde att det skulle mätas mage och lyssnas på hjärtljud, men så var visst inte fallet. Näe, vi pratade mest om den kommande förlossningen. Jag konstaterade att jag framför allt är väldigt orolig för att gå full tid med tanke på de problem jag hade (och fortfarande har) med mina nervskadade fötter till följd av svullnaden under sista veckorna av senaste graviditeten. Jag vill absolut inte riskera att det blir värre än vad det är och med tanke på att Nova plockades ut 10 dagar innan BF så vågar jag knappt tänka hur det skulle ha varit om jag gått två veckor över tiden. Jag hade antagligen knappt haft någon känsel kvar i fötterna då. Samtidigt kan jag inte tänka mig att bli igångsatt, speciellt inte en vecka innan BF, och därför funderar jag på ett planerat snitt igen, även om lillan antagligen inte sitter i säte som sin storasyster.
Svårt. För mig är det här med naturlig förlossning vs kejsarsnitt verkligen som pest eller kolera (vad glad jag skulle bli om man bara kunde teleportera ut bebisen) så vi får se, saken ska diskuteras med läkare framöver.

Jag hade iallafall så pass bra järndepåvärden att jag inte behöver äta järntillskott, det är ju bra! Och förvånande, med tanke på att mitt blodvärde var riktigt kasst när jag väntade Nova.

Vecka 20

8 kommentarer:

  1. Vad fin du är, dotra mi!

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt, varför blir det kl.01.34, när jag skriver detta kl.21.34?

    SvaraRadera
  3. Nemen...en liten mage har vuxit ut!!! ;) va fin du är!!! Ang svullnaden (precis som m järnvärdet) så behöver det absolut inte va samma denna gång. För mig var det två helt olika graviditeter!
    Hoppas vi Kanses snart!!!

    SvaraRadera
  4. O jag kunde varken sudda eller skriva nå mer....??? Men det va i alla fall jag..lillis...kram kram

    SvaraRadera
  5. Barnmorskan i vecka 20 låter ju lyxigt, tror inte jag fick komma förrän i v 25 efter inskrivningen?! Konstigt att det är så olika fast vi går till "samma" ställe, jag fick order att börja m järntabletter efter rutin-UL vare sig jag hade bra el dåligt värde?!

    Annica, det är coolt att föda barn! Go for it, du kanske aldrig mer får chansen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fin du är! kram på dig!
    /Annika

    SvaraRadera
  7. viken liten gullig mage du har gumman, sköt om den väl kram pappa

    SvaraRadera
  8. Aaah, vad snälla ni är, tack så mycket sötnosar. Peppande ord när man redan känner sig som en val... :-)

    SvaraRadera