torsdag 15 mars 2012

Köttkoma

Både jag och A hade planer efter jobbet igår, A sin sedvanliga tenniskväll och jag bolagsmöte, så farfar och farmor var snälla och ryckte in vid dagishämtning och ett par timmar därefter. Sist de hämtade, för någon månad sedan, var de med om en riktigt påfrestande hämtning då Nova var i en hemsk skrikig period, men igår hade det tydligen gått bra att hämta och att passa dottern.

Jag och mina kollegor hade ett kort statusmöte med vår ledare och sedan gick vi till ett riktigt myschligt inrökt steakhouse (Saddle and Sabre) och åt. Med en hamburgertallrik på Texas Smokehouse till lunch hade jag inte valt någon strategisk uppladding och efter påfyllning i magen av chips, nötter, nachos, cheesepoppers, kycklingvingar och 250 gram rött kött var jag inte särskilt kaxig igår kväll. Usch och fy, sällsynta gånger jag blir sådär våldsamt mätt alltså. Det tar så lång ligga-i-soffan-och-bara-släppa-ut-magen-tid innan det går över också.
Så i dag blev det ärtsoppa till lunch.
Okej, en liten pannkaka slank också ner... men den var till bebisen.
Okej då, två pannkakor var det faktiskt.
(Bebisen var hungrig.)

Idag har min mamma anlänt Stockholm och ska vara hos oss över helgen. Nova får därför vara hemma från dagis imorgon, och mormor har precis krupit till kojs för att orka med en heldag med barnbarnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar