måndag 5 mars 2012

Nästa familjemedlem

Sedvanlig natten-mot-måndag-natt inatt med flera uppvak och en dotter som fick sova i vår säng från 3 och som armbågades och skrek till i örat på mig ett par gånger. På något märkligt sätt blir det jag och Nova som delar på en sänghalva och A ligger på den andra när vi samsover. Tur att det inte händer oftare än någon gång i månaden. Slog huvudet i sängbordet gjorde jag också, minst två gånger. Dålig sömnkvalitet med andra ord och det är tur att vi har bunkrat sömn under helgen, annars hade dagen känts mycket jobbigare än den varit.

Men en sedvanlig trött måndagmorgon var det nu inte, för på förmiddagen var jag och A och ultraljudade vår nästa familjemedlem! Allt såg bra ut, jag är i vecka 18 och beräknad ankomst för bebisen är 9 augusti. Jag mår bara fint, har varit rätt trött kvällstid ett par veckor men nu verkar den värsta trötthetsperioden vara över. Det enda jag egentligen känner av är de fem extrakilona som smugit sig på samt små diskreta buffar från magtrakten de senaste två veckorna som talar för att jag är gravid och att det inte bara är för stort intag av praliner som genererat min växande kroppshydda.

Pyret suger på tummen

Nu när vi försäkrat oss om att allt ser okej ut så långt berättade vi även för Nova att hon ska få ett syskon efter sommaren. Väldigt sansad reaktion från dottern på den nyheten. När vi frågade vad hon tyckte om att bli storasyster sa hon att det skulle bli roligt och att hon kunde köra runt bebisen i vagnen, men i övrigt var hon mer fokuserad på att prata om andra saker. Det får väl sjunka in.

4 kommentarer:

  1. Härligt:-) Vilken babyboom!

    SvaraRadera
  2. Nemen, titta där är det lilla livet!!! Underbart!! <3 är så glad för er skull!!! Kram o ha en fin dag! Kram lillis
    Ps, alla 12:or bådar gott för framtida resor!! Ds

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så mysigt med ett barnbarn till!
    Kram!

    SvaraRadera