söndag 18 mars 2012

Paljettpartaj

Igår var vi bjudna på fest! En alltmer sällsynt företeelse. Uppsalakompisen M fyller snart 35 och passade på att bjuda in till partaj tillsammans med en jämngammal granne. Jag och A insåg på lördagen (när jag skulle kolla upp vilken tid tillställningen började) att det var tema på festen. Paljett-tema.
Oups.
Tyvärr har jag inte alltför många (0, närmare bestämt) paljettplagg i garderoben och det kändes något overkill att försöka hitta något passande till min nuvarande kroppshydda, så för min och As del blev det mer nedtonad klädsel.

E & E hämtade upp oss vid halv sju och så åkte vi bil till Söder. Festen hölls i föreningslokalen där M och K bor och där fanns det uppdukat olika sorters snacks och sanlösa mängder spritsorter och tillbehör. Efter inledande mingel blev vi uppdelade i olika lag som fick i uppdrag att på begränsad tid (och bara på de ingredienser man lyckades roffa åt sig på en minut) blanda en drink och döpa den. Sen skulle alla gå runt och provsmaka varandras drinkar och poängsätta smak, namn och utseende. Rolig idé, dock inte fullt lika inspirerande för oss gravidos, som fick utgöra ett lag. Jag och E och en annan tjej fokuserade mer på att prata än att blanda drink. Alkholfritt är liksom inte lika kul.

Sedan blev det mer drinkar och dans. Men "jag dansar aldrig nykter", som Magnus Uggla sjunger, utan jag och E parkerade oss i en soffa tillsammans med en rejäl smågodisskål istället. Med ett rejält sockerintag lyckades vi hålla oss vakna till 23:30, då det kändes som lagom tid att lämna festen. Och vi var inte de första att gå. 35-årsfester i Stockholm måste ha de "tråkigaste" gästerna och det märks även på vårt partyglada gäng. Antingen är tjejerna gravida eller ammande eller så har man tillräckligt små barn för att man ska behöva tänka på att någon stackars sate måste gå upp tidigt dagen därpå. Till 40-årsfesterna är ordningen kanske återställd igen?
Men det var en trevlig fest och visst var det ett rejält gäng som stannade kvar och höll ställningarna när vi drog oss hemöver.

Här hemma hade mormor barnvakt. Efter inledande kaos precis när vi gick hade det gått hyfsat bra resten av kvällen, även om Nova vägrat sova förrän vid 21. Vi klagade inte, eftersom det oftast innebär lite sovmorgon.  Och tack och lov sov hon hela natten utan ett knyst till efter 9 imorse.

Idag har jag och mamma tagit en liten sväng på stan medan A och Nova var i lekparken och efter sen lunch och fika med Å & B skjutsade vi mor till tåget vid 16. Det har som vanligt varit mysigt att ha henne här och hon saknas redan. Dock inte av smutsdisken, som efter ett par dagars tynande tillvaro återigen ser chansen att utöka reviret rejält.

2 kommentarer:

  1. Var ett tag sedan jag var in senast (men ja jag är här lite då och då) så jag har helt missat roliga nyheter. Stort grattis till lillesyskonet som är på G, vad roligt!!
    Har/ska ni kolla vad det är?
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Troligtvis är det en lillasyster som bakas, planerad leverans i början av augusti! Kram Annica

    SvaraRadera