torsdag 1 mars 2012

Mammigt

Nova är väldigt mammig nuförtiden. Det är bara jag som får klä på, borsta tänderna och så vidare och i kombination med trotsålder kan det bli rätt påfrestande. Till och med nattetid, trots att hon knappt är vaken får hon ett utbrott om det är A istället för jag som kommer in om hon vaknar och ropar. Den fajten orkar vi inte riktigt ta på vardagsnätterna, så senaste tiden har det varit jag som har tassat över vid eventuella uppvak. Men hellre att jag är uppe 5 minuter än att A går in och det resulterar i en halvtimmes vakentid för oss alla eftersom hon får nattskräcksliknande psykbryt om inte jag kommer.  På kvällarna eller morgnarna är det lättare att försöka hantera det här beteendet med diverse pedagogiska försök/förhandlingar/mutor/hot, men jisses vilken tjurig avkomma vi har lyckats producera alltså...

1 kommentar:

  1. Ha ha ha!!! Tjurig avkomma... Ha ha ha. ;)
    Underbara ideer m tigrar o annat!! Kram på er från vässan

    SvaraRadera