lördag 10 mars 2012

Lördagkväll

Ikväll gjorde jag och A gemensam sak med stor del av våra landsmän och bänkade oss framför Melodifestivalen. Nova somnade redan innan 20. Lördagen i övrigt bara sprang iväg; lite hemmapyssel på förmiddagen, parkbesök och matinköp på eftermiddagen och sedan var det plötsligt kväll och fiskgratängen och crème bruléen har fått sällskap i mätta magen av ett par finpraliner. Bara vinet som saknas.
Åh, vad det saknas.

Veckan har varit rätt händelsefattig, A var ute på äventyr onsdag och fredag kväll och då passade jag på att bara sjunka ner i soffan framför TVn och laptopen i knät när bestyren med middag och läggning varit avklarade. Inte särskilt spännande, men skönt.

En av pedagogerna på dagis kom fram i veckan och undrade om det var sant att jag var gravid. Nova hade nämligen deklarerat att hon skulle bli storasyster, att bebisen var en flicka och bodde i min mage, var si och så stor och diverse andra detaljer som övertygade dem om att det nog inte bara var en treårings fantasier som talade. Vid frukostbordet i veckan har Nova velat "se bebisen" (korten från ultraljudet) och lägga handen på min mage, så det känns som att det börjar sätta sig det här med att vi ska bli fler i familjen.

1 kommentar:

  1. O här fick jag precis mitt första glas vin på tio månader...Amarone...muums!! ;)
    Om ni har en ipad så ladda hem appen "hallo baby" från pampers. Den älskar hedda o titta på... Hon tror på riktigt att det är nikki <3. Kram på er från lillis

    SvaraRadera