onsdag 4 januari 2012

Vad mammor inte kan

Apropå det här med min bilkörning. Eller snarare min icke-bilkörning, kanske. Jag har aldrig reflekterat över att det är någonting som Nova kanske funderar på.
När jag körde hem på nyårsnatten var dottern mycket upprörd över att jag inte satt i baksätet med henne. Sedan var hon ju trött och sur över att ha blivit väckt också förstås. Men hon gallskrek faktiskt i typ 15 minuter innan hon lugnade ner sig och det är inte likt henne. Jag förklarade om och om igen att jag inte kunde sitta i baksätet eftersom jag körde bilen.
Sedan sa hon:
- "Men mammor kan inte köra bil!".
Ungefär som att hon inte trodde på oss.
Då fick jag mig faktiskt en tankeställare och förklarade att det kan de visst, men i vår familj är det oftast pappa som kör.

När vi var på väg från dagis nu på eftermiddagen så deklarerade hon att "Mammor kan köra bil!". Det kom helt ur det blå så antagligen är det något hon har funderat på.
- "Ja, det är klart att de kan det", svarade jag. "Pappor kan allt mammor kan och mammor kan allt pappor kan", skyndade jag mig att tillägga.
-"Men pappor kan ju stå och kissa", kom det efter en stund.
Bingo.
Det kan ju faktiskt inte mammor. Inte utan skvättande iallafall. Fast å andra sidan är inte alla pappor så duktiga på det heller.

1 kommentar:

  1. Hahaha, vad hon hon har mycket i huvudet den lilla ungen!
    Längtar efter er!
    Kram!

    SvaraRadera