tisdag 10 januari 2012

Spontantapetande

Vi har haft middagsgäster på tisdagskvällen! I lördags gjorde jag en dubbel sats Delizie (husligt) samtidigt som jag även förberedde en Boeuf till söndagmiddagen (kusligt husligt), så ikväll kunde vi bara slänga in den extra formen Delizie i ugnen och bjuda svärföräldrarna på pasta efter jobbet. Perfekt att hinna ses en kväll i veckan eftersom vi är rätt uppbokade helgen som kommer.

Tur att jag förberedde söndagmiddagen redan på lördagen, för efter lunch på söndagen kom jag och A på den briljanta idén att tapetsera lite i sovrummet (vi hade ett par våder över från vardagsrumstapetseringen). Det hann vi precis klart med innan gästerna - M&M och deras barn - anlände vid 16. Resultatet nedan.

Jag kände nästan att det blev lite väl lugn och harmonisk hotellfeeling och måste nog leta upp en kudde i någon piffig färg som bryter lite. Väldigt nöjd med våra nattduksbord iallafall. Eftersom sängen är "inbyggd" mellan våra respektive garderober finns det inte plats för några bord som står bredvid sängen. Lösningen blev att sätta en itusågad tavellist (som vi tyckte såg snyggare ut upp-och-ner) på varje garderobssida; perfekt avställningsyta för en kopp te, telefonen och en pocketbok.

Spillbitarna räckte visst bara upp till överkanten av garderoberna
 
Och inte nog med spontantapetandet i sovrummet, i lördags fick vi dessutom ändan ur vagnen och beställde tapeter till hallen! Den är i nuläget ett 16 kvadratmeter stort, vitmålat och helt personlighetsbefriat rum. Därför ska den heltapetseras och där har vi tänkt oss något i ljusturkos, typ. Jag är verkligen inte säker på den tapet vi bestämde oss eller hur vi tänkte egentligen, men det blir nog okej hoppas jag. Vi tröttnade på alla blommor och motreaktion blev att vi hoppade på en tapet som liksom är lite... annorlunda. Med palmer, kartor, snäckor och eh... någon fjäril. Åh jisses, jag känner mig långt ifrån övertygad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar