tisdag 31 maj 2011

Balkongnudisten

När vi kom in efter kvällspromenaden hävdade Nova att hon var "jam" (noviska för varm) och ville springa "nakenhiiis". Dottern tyckte att det var jätteskönt att vara ute på balkongen och pyssla i bara mässingen. Klockan hade dock passerat sju och jag tyckte att det var dags för dottern att komma in och göra sig iordning, men fick ingen som helst respons på  mina förslag.

Till slut kom irritierade Mamma-rösten fram:
-"Nova, nu är klockan över sju och det är dags att komma in och dricka välling och läsa bok! Nu räknar jag till fem och om du inte har kommit in då så kommer jag och hämtar dig!"
- "Nej, mamma!!" (med bestämd röst och pekfinger som hytter i luften mot mig) "Ja hämta dej!!"

Diskussionen dog liksom ut av den replikeringen. Men jag lyckades så småningom få den lilla balkongnudisten i pyjamas och säng ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar