fredag 13 maj 2011

Ändrade planer

Jag glömde att skriva det i föregående inlägg, men de nya köparna behövde tillträde redan i augusti och då var det ju bara att gilla läget, jag och A ville ju inte gärna tacka nej till några budgivare trots att vi egentligen skulle behöva en månads dubbelboende. Om vi hade varit hårda på 1 september som inflyttningsdatum hade lägenheten kanske gått för en halv miljon mindre (och för den summan kan man ju faktiskt bo i en rätt schysst hotellsvit i en månad, om inte annat...).

Därmed finns risk för en del trixande i augusti. Vi kan antagligen få tillgång till vår nya lya redan i mitten av juli, men så gäller det ju att hitta hantverkare som kan börja jobba mitt i högsommaren också. Att lägenheten ska vara inflyttningsbar 1 augusti är liksom inte att tänka på, så vi får väl magasinera våra grejer och pendla från stugan när semestern är slut, eller nåt. Det löser sig.

Egentligen var planen att åka ut till stugan nu i helgen, men med de något ändrade inflyttningsplanerna känner vi att vi måste komma igång på riktigt med planeringen av kök och badrum. Dessutom såg väderleksrapporten rätt trist ut. En första planritning över lägenheten har vi redan gjort, så imorgon funderar vi på att ta en sväng ut till Kvik i Upplands Väsby och se om killen som hjälpte oss planera och beställa vårt förra kök fortfarande jobbar kvar.

Sedan har jag blivit förlängd hos min nuvarande kund ytterligare ett halvår, 2011 ut. Det känns skönt att det åtminstone är status quo på jobbfronten, jag misstänker att lägenhetsrenoveringen kommer att kräva en hel del energi i höst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar