söndag 29 maj 2011

Brunch, tapetspaning och morsdagsmiddag

Den här helgen klarade jag av söndagsnattsförbannelsen redan under lördagnatten, verkar det som. Jag vaknade halv tre av Nova och kunde sedan inte somna om förrän vid sex-tiden. Extra onödigt eftersom dottern bara yrade i sömnen och sedan sov ända till halv tio imorse - förstå vilken härlig 9-timmarsnatt jag missade!

Idag hade vi brunchdejt med E & E & T och MW på Arizona på Karlbergsvägen. Efter lite inledande väntan från 11:30 fick vi bord. Arizona serverar en god, klassisk amerikansk brunchbuffé och vi gillar att äggröran för ovanlighetens skull inte var gjord på pulver. Det kändes som ett prisvärt (174:-) och trevligt brunchställe som vi kommer återkomma till.

Mätta och belåtna tog vi sedan en sväng till Solvändan så att döttrarna fick leka av sig, därefter tunnelbana vidare till Alvik och Måleributiken för att spana på tapeter till nya lägenheten. Vi har en del vilda funderingar för köksväggen...

När vi var i Alvik ringde As föräldrar och bjöd in till morsdagsmiddag så när Nova ruttnat på att kolla på tapeter åkte vi direkt till Vasastan och fick middag. Dottern hade inte sovit något under dagen och var övertrött när hon äntligen kom i säng vid kvart i åtta. Mamman är också rätt mör efter nattens sömnlöshet och jag håller tummarna för att jag är för trött för att vara uppe och ränna även inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar