tisdag 31 maj 2011

Kvällspromenad i närområdet

Efter middagen gick jag och Nova ut en sväng för att njuta av den vackra kvällen i vårt närområde. Vi flyttar ju om inte alltför lång tid så det gäller att passa på.

Grubbensparken är bara för mysig, tycker jag. Och lite hemlig liksom. Man kliver igenom ett hål i fasaden från Fleminggatans larm och vips är man i en grön oas inuti Grubbensringen. Idag svävade dessutom körsång från det lilla kapellet över lugnet i parken. De enda besökarna förutom mig och Nova var en dam som satt och läste på en bänk och en ettåring som var på upptäcktsfärd i det vildvuxna gräset med sin mor i släptåg. Det är synd att det mest verkar finnas mindre 80-talslägenheter i Grubbensringen, för det har aldrig dykt upp några objekt därifrån på våra lägenhetssökningar.

Nova var mer intresserad av grus än gräs
 
Vårt mål var dock Kanalparken, som har en rejäl lekpark, nere vid Kungsholmsstrand och för att ta oss dit snirklade vi oss på bakvägarna vid Grubbensringen. Vid Grubbenstorget ligger ett par radhus i sten med egna terrasser och inbäddade i grönska, som jag inte riktigt noterat tidigare. Jag fick verkligen sydländska vibbar. Den ljumma temperaturen hjälpte också till såklart. Sådana här kvällar älskar jag Kungsholmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar