onsdag 1 december 2010

Vintrig decemberstart

Jag tror aldrig att jag har varit med om att det är vinter här i Stockholm i början av december tidigare. Men nu är det faktiskt 10 minusgrader, snö och det känns som att vintern har tänkt parkera sig ett tag. Och hellre ett par minusgrader och torrt än kring nollan och snöslask.

I början av veckan kände jag mig hängig med huvud-, hals- och ledvärk och jobbade hemifrån både måndag och tisdag. Fantastiskt vad mycket man kan få gjort när man inte behöver springa ut och in ur möten hela dagen. Idag var det dock dags att ta tjuren vid hornen och visa sig på plats igen. Nästa fredag är det dags för leverans av det projekt som jag jobbat med sedan innan sommaren och det märks att det är extra kaosigt just nu. En hel del sista-minuten-problem som dyker upp och som bara måste lösas.

Efter jobbet tog jag en rask promenad över till Vasastan och mötte upp A, Nova, As syster S och kusinerna hemma hos Novas farmor och farfar. B fyller nämligen år idag och firades med blommor, hämtmat och tårta. Lite onsdagschampagne blev det också.

Imorgon är det dags för mig att bli ett år äldre. Jag har redan konstaterat att jag inte kommer att få min favoritsmörgås på sängen i år - ingen serranoskinka i kylskåpet nämligen. Men det blir nog en bra födelsedag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar