söndag 5 december 2010

Närmare 40 än 30

Födelsedagen började som alla andra vardagar med att klockan ringde vid tjugo i sju i torsdags. A gjorde dock mina frukostsmörgåsar och kompenserade serranoskinkbristen med extra många skivor vanlig skinka. Inte riktigt samma sak, men det är väl tanken som räknas... Därefter dagislämning och jobb precis som vanligt. Blev bjuden på härlig hamburgerlunch på Texas smokehouse av min projektledare.

Efter jobbet hade jag fått instruktioner om att befinna mig nere i Sturegallerian vid 17:45 och precis som jag hade hoppats på stod lite härligt spa på schemat. Jag och A fick en lång duobehandling med fot-, hand- och skalpmassage och sedan kurbad och ryggmassage. Mycket skönt! Men inte helt prisvärt, bör väl sägas. Det känns verkligen att man betalar extra för att det är just Sturebadet och för den lilla necessär med Kerstin Florian-produkter man får "på köpet".

Efteråt hade A bokat bord på en av mina favoritrestauranger; Restaurangen på Oxtorgsgatan. Nu var det ett par år sedan jag var där sist. Jag gillar för övrigt de flesta ställen där konceptet är att man väljer flera små rätter istället för det traditionella upplägget med en stor. På Restaurangen väljer man från ett antal "smaker" och så kan man få passande smakprover av vin till. Vi nöjde oss med 5 smaker (motsvarande en tvårättersmiddag) och det var alldeles lagom, tyckte jag. Jag älskar verkligen att gå ut och äta och det har blivit alldeles för sällan sedan Nova kom. Förhoppningsvis kan jag och A komma ut lite mer nu när farmor och farfar är i stan. Det blir liksom att man pratar på ett annat sätt än om man bara är hemma en vanlig kväll. Det är klart att vi pratar med varandra till vardags också, men man är mer inne i sitt eget pyssel på något sätt. När man går ut för att äta gör man det just för att njuta av god mat och dryck och varandras sällskap.

Lite mörkt foto men här är smaken "Pepparrot":
blini, forellrom och syrad grädde med pepparrot.

S och tjejerna passade Nova under kvällen och efter middagen gick vi förbi Upplandsgatan och plockade upp henne. Lillan var väldigt missnöjd med att bli väckt mitt i skönaste sömnen och gormade länge och väl på oss från vagnen på vägen hem.

Min födelsedagspresent hade A tittat ut, men inte inhandlat. En röd dunparkas från Peak Performance. Vi var nere på stan och köpte den nu under helgen. Den varmaste jacka jag någonsin haft i min ägo och om den här vintern också tänker bli smällkall lär vi bli mycket goda vänner, jag och nya jackan.

Så nu är jag 35 plus några dagar. Närmare 40 än 30. Än så länge känns den tanken faktiskt lite läskig.

1 kommentar:

  1. Men du ser självklart inte en dag äldre ut än tjugofem. :-)

    SvaraRadera