lördag 11 december 2010

The real deal: Otrivin

Det är väl attans att jag aldrig kan sova länge när det är läge för det. Igår var jag och A på jobbfest (julpub på kontoret, årets julfest var av det mer sparsamma slaget eftersom man laddar för ett tioårsjubileum i mars) och vi lämnade därmed Nova hos farmor och farfar för andra helgen i rad. Då var det julknytis hos MW som stod på schemat och förra gången gick äventyret över förväntan; dottern hade snällt somnat in i sin resesäng vid halv nio och sedan sovit till kvart i tio dagen därpå. Det ska bli spännande att höra hur det har gått den här gången.

Själv har jag problem med sovandet när jag druckit några glas vin och det blir inte bättre av att jag överfölls av någon form av förkylning med tillhörande nästäppa igår. När jag är förkyld har jag antingen ont i hals, huvud och leder och känner mig riktigt risig eller så blir jag hes, hostig och snorig men känner mig helt ok.
Den här varianten verkar vara mer den senare även om jag faktiskt kände mig lite hängig på julfesten igår. Jag försökte tappert ignorera den känslan genom att dricka vin istället, men nästäppan smög sig förrädiskt på under kvällen.  Imorse vaknade jag halvt påklädd med sminket kvar (förstås) och krampaktigt hållandes en Nezeril. Jag blir så sjukt trött när jag kommer hem från fest att jag bara inte orkar klä av mig. Och att det var en nässpray för barn under 7 månader jag hade i handen förklarar varför jag knappt kunde andas på morgonkvisten. Jag hatar att vara täppt i näsan och när vi ska ta oss ut för att plocka upp dotter är det jag som tänker gå förbi ett apotek och köpa the real deal det första jag gör. Otrivin med menthol. För vuxna. Den rensar inte bara bihålorna utan hjärnan också. Jag älskar Otrivin med menthol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar