onsdag 22 december 2010

Julförberedelser

Julförberedelser pågår. A har varit värsta mästerjulklappshopparen idag och checkat av de flesta inköpen efter sin traditionsenliga jullunch med tenniskompisarna. Själv hade jag ett sent eftermiddagsmöte och kom inte från jobbet förrän vid 17. Det gottgjorde jag istället med att köra en handling på Daglivs vid 21. Det var ett smart drag, stället var mer eller mindre folktomt. Nu är det bara ett fåtal saker som måste inhandlas innan julafton. Innan dess var A på systemet och gjorde helgens inhandling av julöl och vin.

Tidigare ikväll klädde vi granen och Nova hjälpte till genom att springa och hämta kulor. Hon lyckades faktiskt få upp någon enstaka själv också. Dottern - som ju totalvägrade luciautstyrsel den 13e - ville dessutom ha glitter i håret helt plötsligt.


5 kommentarer:

  1. Åh men söta lillpluttan! Det är stor skillnad på julglitter och luciaglitter. Det vet ju alla... Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej. Var har ni köpt barnrums skåpet och hyllan? Jag tycker. (Hoppas att du förstå mig, jag talar inte svenska) Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia,

    om du menar barnrumsmöblerna så är byrån från Mio. Det höga skåpet är gammalt och ärvt!

    mvh
    Annica

    SvaraRadera
  4. Hej. OK. Vilken storlek en grön hampen matta är? 133x190? Har ni större mattor i Ikea 160x230, vet du? Tack så mycket. Med vänlig hälsning Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Den Hampen-matta vi har är i 133x195. Den verkar inte finnas i 160x230 i grönt om man tittar på IKEAs hemsida, jag vet inte om det är för att den inte tillverkas i den storleken eller om den är slut. Så tyvärr, den frågan kan jag tyvärr inte svara på, men maila eller ring IKEA och fråga!

    SvaraRadera