torsdag 16 december 2010

Host host

Hela familjen hostar och harklar. Tillräckligt friska för att gå till jobb och dagis, men tillräckligt sjuka för att det ska vara lite jobbigt. Speciellt när det blir sisådär med sömnen. Senaste kvällarna har jag tryckt i mig dubbel dos Noskapin för att dämpa nattlig hosta, otrivin menthol (såklart) mot nästäppan och Ipren för att jag har så sjujäkla ont i förkylningsblåsorna som har ockuperat min tunga. Samt gjort mitt bästa för att sova uppallad på två kuddar och därmed minska risken för vrålhostattacker ännu mer. Nova hostar också en del på nätterna men verkar inte lida så mycket i övrigt. Nu när jag och dottern äntligen börjar se ljuset i slutet av förkylningstunneln börjar A kraxa istället. Suck.

1 kommentar:

  1. jag sa ju att ni kommer att ständigt vara sjuka när Nova är runt 2 år och går på dagis! :)
    Lyssna på erfarenheten, moahaaaa....
    Krya på er snyggingar!

    SvaraRadera