torsdag 6 maj 2010

Nystädad lägenhet

Jag och A har sedan länge insett att vi aldrig kommer att ha tid, ork eller lust att städa här hemma. Oftast kör vi panikvarianten när vi ska ha gäster, men i övrigt tar vi sällan fram dammsugaren. Det finns liksom så mycket roligare saker att göra här i livet.

Därför har vi nu anlitat en städfirma som ska komma och göra vårt liv enklare och vårt hem renare varannan torsdag. Första gången hade vi även bett om fönsterputsning och idag kom jag hem till en väldigt nystädad lägenhet, härligt! Under de fem timmar vår lägenhet sanerades var A och Nova ute på äventyr; först åt de sushilunch med mig och efter det var de på stan och på Barnens Hus på Kulturhuset. Nova tyckte att det var ett jätteroligt ställe och ville inte alls gå därifrån.

2 kommentarer:

  1. ooo så roligt med så många inlägg på rad!!! Grattis till upppsägningen från sekten... då e re bara två till som ska "detoxas" från sekten... Tror inte jag kommer lyckas med den ena i alla fall..?!
    Hmm... va kul att du blev erbjuden det andra jobbet. o tufft val, det kan jag förstå.
    Grattis o Lycka Till!!!!
    Tusen kramar från oss i thai

    SvaraRadera
  2. Jo jo,så är det i stan,där finns så mycket att göra,så man hinner inte städa. Annat är livet på landet,ska man ha kul här, så tar man en dans med dammsugaren.
    Puss,puss!

    SvaraRadera