tisdag 25 maj 2010

Blodpuddingsminne

Tisdagar betyder ju tennis för A och är den kväll i veckan då jag och Nova garanterat är ensamma hemma. Idag åt vi blodpudding till middag för första gången, vilket gillades av dottern. Det fick mig att tänka på att min egen mamma brukade laga det till mig när jag var liten. Jag har ett svagt minne av att hon står och skär upp skivorna på en sådan där utdragsskärbräda. Jag inbillar mig dessutom att jag brukade gilla att äta blodpuddingen rå...?!! Uääk.

Det blir verkligen kontraster mellan mitt jobb- och hemmaliv sådana här dagar. Ena stunden sitter jag i en videokonferens och diskuterar utvecklingen av en ny försäkringsprodukt över ett tjugosjuflikigt excelark och mindre än en halvtimme senare äter jag blodpudding i sällskap med min femtonmånaders dotter.
Snabba släng mellan olika nivåer på konversationen liksom.

1 kommentar: