lördag 22 maj 2010

Fredagshäng i Vasaparken

Efter jobbet igår gjorde jag ett sista besök på den månatliga fredagspuben på mitt nuvarande företag. Där var inga välbekanta ansikten och inte speciellt mycket folk heller för den delen, så jag och Emil blev inte långvariga utan drog iväg och anslöt våra familjer och Micke W för lite fredagshäng i Vasaparken istället. Dessutom kom vår kompis Johan som vanligtvis bor i Polen förbi med två kompisar. Vi grillade korv, drack öl/rosévin och åt choklad på våra picknickfiltar fram till elvasnåret. Thea somnade i sin vagn vid 20 men Nova var uppe i varv och somnade nog inte förrän en timme senare. Hon tyckte att rutschkanan på lekplatsen var superrolig (att sitta i) och sprang iväg dit gång på gång. Den låg en bit bort, utom synhåll, men vår dotter bara drog iväg och körde sitt eget race utan att överhuvudtaget se sig om och kontrollera att vi fanns i närheten (vilket vi såklart gjorde). Jag och A fick turas om att springa efter henne. Lite oroande och inte alls bra. Det bästa vore om hon lärde sig att hon måste hålla koll efter oss istället och inte ta för givet att vi kommer efter henne. Hur kan vi lära henne det när hon bara springer sin väg? För vi måste ju följa efter henne. Jag försökte gömma mig och ändå hålla koll på henne, men det gick inget vidare och jag såg antagligen ganska skum ut där jag hukade bakom soptunnan.

Nu på förmiddagen har vi varit ute på en shoppingrajd och köpt en del nya kläder till Nova inför sommaren. A har rensat ut alla tröjor i storlek 74 ur hennes garderob så det var läge att fylla på med 86:or och en del 80:or som såg stora ut. Efter lunch gav sig A sen iväg mot Gävle för klassåterträff med nian och han blir borta till imorgon. Jag vet inte riktigt vad jag och Nova ska hitta på med men vi stannar nog bara in the hood och tar det lugnt. Mamman känner sig lite småseg efter gårdagens vindrickande.

1 kommentar:

  1. Vad glad att du har en dotter som "vågar"
    Jag tror nog att det vore värre om hon satt i era knän, gnällde och var uttråkad, bara för att hon inte vågade gå till rutchkanan.
    Det här en del av deras befrielse och ju förr dess bättre... Inom tid så kommer hon att ha en medveten koll =D

    SvaraRadera