onsdag 5 maj 2010

Jobbdilemma

Jag har sagt upp mig! Tanken har funnits ett tag nu, men det blev liksom inget av det tänket under mammaledigheten, annat än att jag var på en intervju innan vi drog till Thailand. När jag kom tillbaka slängde jag in mitt CV till ett annat jobb också och förra veckan satt jag hips vips med två anställningskontrakt efter ett par intervjuer. Ett av jobben är som systemansvarig på ett stort, svenskt, ytterst välkänt klädföretag och det andra är på en mindre (i jämförelse med min nuvarande, vill säga) konsultfirma. Så då tog jag helt enkelt och sa upp mig i måndags trots att jag ännu inte sagt ja till något nytt företag. Jag har tre månaders uppsägningstid och planen är att jag ska ha semester från midsommar till mitten av augusti och sen börja på nytt jobb. Varför lämna mitt nuvarande då? Tja, den största anledningen är helt enkelt att jag är sugen på att se något annat, jag har ändå varit där i snart åtta år nu. Sedan förväntas man ta en hel del internt ansvar ju mer senior man blir och jag känner att jag inte är speciellt intresserad av det i nuläget. När jag åker hem efter en jobbdag vill jag slippa lägga ytterligare timmar på interna grejer på kvällstid. Jag vill helt enkelt jobba så lite så möjligt, tjäna så mycket som möjligt och ha så kul som möjligt under tiden... ha ha ha.

Jag har haft (och har fortfarande) världens beslutsångest för att välja mellan dessa två jobb då det finns fördelar och nackdelar med båda dessa världar; att jobba i "linjen" eller att fortsätta konsulta. Varannan timme har jag lutat åt än ena och än andra hållet.

Imorgon ska jag ge besked till klädföretaget. I skrivande stund tror jag att jag vet vad jag kommer att säga när de ringer, men helt säker kan jag inte vara. Det kan nog bli som när jag äter lunch ibland; jag tror att jag vet vad jag vill äta, men när jag väl kommer till kassan så hör jag mig själv beställa en helt annan rätt.

1 kommentar:

  1. Duktiga Annican!! Vi måste nog ta en lunch snart och prata lite om det här? :-) Kram!

    SvaraRadera