fredag 15 januari 2010

Fredag igen!

Efter min ofrivilliga utflykt till kräksjukeland i tisdags var jag fit for fight igen på onsdag och Nova och jag åt lunch med Emma som planerat. Hon var faktiskt varnad för eventuella magbasselusker, men tyckte att så länge vi inte utbytte några kroppsvätskor borde det inte vara någon fara. Och det brukar vi ju inte direkt göra på våra lunchdejter...

Igår hann jag med både vaccination av dottern (en spruta mot Hepatit A/B och en spruta mot mässling/påssjuka/röda hund), tillbringa två timmar på öppna förskolan med Nova och efter det en shoppingraid på Fridhemsplan. Ny personvåg inköptes, en modell som förhoppningsvis inte varierar med typ 1,5 kg mellan gångerna (vilket den gamla vågen kunde göra, även om det bara var 10 sekunder sedan senaste vägningen). Men jag vet inte riktigt om jag gillar den nya vågen... jag blev helt plötsligt ett kilo tyngre. Hmmpfff.

Och så var det fredag igen! Planen för dagen är att gå till resebyrån och kolla upp lite saker samt göra slutbetalningen av Thailandsresan, så snart Nova har vaknat efter sin förmiddagslur. Ikväll är vi bjudna till Micke på middag, skönt!

3 kommentarer:

  1. Inga tendenser till myrstegspromenad eller tänder hos lilla Fröken Stök?

    SvaraRadera
  2. ja, tänk, snar, mycket snart är vi åter i värmen!!! konstigt... kram från bästerås

    SvaraRadera
  3. Ja, hurra! Jag har varit och betalat resan samt reserverat bra platser (för oss som inte kan ha pyret i en babykorg...) idag, så nu jäklar börjar det närma sig! :)

    SvaraRadera