torsdag 7 januari 2010

Bye bye Herradura

Vanligtvis får inte laptopen följa med in i sovrummet, men jag är "singel" nu från torsdag till lördag och då är det en annan femma. Något sällskap måste man ju ha. Så just nu ligger jag på spikmattan och knattrar på tangentbordet. Öst möter väst, kan man säga.

A tog ett tidigt flyg till Malaga imorse för att sälja lägenheten i Herradura som han har haft som investeringsobjekt tillsammans med sin spanska exflickvän (Alltså, hon har varit delägare, men aldrig ens varit i lägenheten ifråga, om jag inte missminner mig. De köpte lägenheten på ritning och den stod färdig först när jag och A hade varit ett par ett tag).
Vi har varit där vid tre tillfällen, inklusive den gången då vi möblerade hela lägenheten. Det konststycket krävde för övrigt sju packvagnar på IKEA i Madrid, en bilresa genom halva Spanien och en veckas skruvande. Så speciellt mycket semester blev det inte den gången iallafall.

Lite trist ändå, det är ju alltid trevligt att ha tillgång till en lägenhet på spanska sydkusten och Herradura är en mysig och inte särskilt turistig liten stad med vackra, nästan helt öde, små bergsstränder med turkosklart vatten. Ja, det finns en stor strand i "stan" också såklart. Men nu var det tre år sedan vi var i lägenheten och eftersom det inte varit helt lätt att hyra ut den är det lika bra att göra sig av med den nu innan vitvaror måste börja bytas ut och sådär. Jag och A har pratat de senaste åren om att vi ska ta med oss ett kompisgäng ner till lägenheten, men sen blev vi ju med både stuga och bebis. Det har inte blivit prioriterat, helt enkelt.

Så jag och Nova är solo fram till lördag eftermiddag. Vete tusan vad vi ska hitta på. Jag toklängtar till öppna förskolan öppnar igen på tisdag efter juluppehållet. Då kommer jag och dottern att hänga på låset. Vilket antagligen resten av västra Kungsholmens smått desperata föräldrar också kommer att göra...

1 kommentar:

  1. du skulle ha tagit dig en tur t vässan nu när du va singel. kram kram

    SvaraRadera