tisdag 8 januari 2013

Sommarlängtan

De torra, bara trottoarerna och min plan att ta en joggingtur med barnvagnen blötsnöade bort imorse. Förvisso var det inte helt oansträngande att skjuta vagn, ståbräda och barn upp och ner över Kronobergsparken, men inget träningspass direkt. Lite kyla på det här nu så har Freja en riktigt skakig tur att se fram emot när vi lämnar och hämtar Storasyster i veckan.

Träden var vita och tunga imorse. Nova tog med paraplyet som skydd mot fallande blötsnö.

Jag försöker njuta av årstiden men det är banne mig svårt just idag alltså. Det verkar jag inte vara ensam om. Nova tar ibland på sig baddräkten och köket förvandlas vips till Afrika, Thailand ligger i vardagsrummet och inne på lekrummet finns Sydamerika. Hon mmar och säger "Å så skönt! Här är det verkligen så varmt och skönt!" medan hon badar och simmar på golvet. Och på vägen till dagis imorse pratade hon om att hon längtar efter att vara i stugan och leka med Thea, att plocka blommor, bada i havet och ha picknick på stranden. Jag med.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig fantasi! Att man är i ett varmt land och badar... Skulle vilja testa det på jobbet nån dag, men jag anar att bankkunderna skulle höja på ögonbrynen!Speciellt om man ligger i bankhallen i baddräkt. Då tror de väl att de har kommit till Zoo och undrar vem som släppt ut sälen. :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Moster, den synen tycker jag faktiskt inte att du ska beröva dina kunder!

    SvaraRadera