onsdag 23 januari 2013

Garderobskampen

Det har varit knarrkallt i Stockholm ett par dagar nu och idag är det därför extra skönt när A ordnar dagislämningen så att vi slipper ge oss ut direkt på morgonen. Jag och Freja tänker mest bara lurka omkring hemma och dricka varma saker i flaska respektive mugg.

Jag funderar lite smått på att städa garderoben. Igen. Grejen med mina garderobsstädningar är att jag aldrig blir färdig. Jag lyckas kanske bringa ordning i max halva garderoben innan jag försmäktar av tristess och måste pausa städningen. När jag har återhämtat mig någon vecka senare och tänker fortsätta så har den där ostädade halvan liksom tagit över den städade halvan, om ni förstår vad jag menar. Och så är det våldsstökigt i hela garderoben igen. Då tappar jag modet och så dröjer det ytterligare någon vecka innan jag beslutar mig för att börja om.

Mamma, förlåt för att jag ger dig mardrömmar...

Jag förstår faktiskt inte varför jag - som är något av en strukturfaschist på jobbet - inte ska lyckas hålla ordning i min egen garderob?

2 kommentarer:

  1. Ja, där ser man...Du har nu typ 3 veckor på dej att bringa ordning i denna röra.;-)
    Kram gumman!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma problematik och även jag är strukturfascist på jobb. Måste vara något med den instängda luften som blir i garderoben?

    SvaraRadera