torsdag 18 oktober 2012

Nyckelolycka

Regnig morgon. Men dagen började iallafall bättre än gårdagen, då det var osedvanligt bråkigt innan vi pallrade oss iväg till förskolan. Jag tycker mig generellt sett vara en person som är svårstressad, men när jag har en "måste-tid" att passa, redan är något sen och 3,5-åringen ställer sig med korslagda armar och med trotsig uppsyn konstaterar att "jag tänker inte klä på mig" och sedan försvinner iväg för att plocka med några stenar eller något annat viktigt, pumpar adrenalinet även på mig. Hon kan vara så bra på att känna av passande tillfällen för att testa och provocera sina föräldrar, det lilla livet.

Tyvärr var inte morgonens påfrestningar slut där, för när jag kom tillbaka igen lyckades jag med konststycket att tappa lägenhetsnycklarna i den där förbaskade springan vid hissdörren. Rakt ner i hisschaktet försvann de med ett retfullt skrammel och där stod jag utanför dörren utan att kunna komma in. Aaargh.
A var på ett möte i stan och jag fick hoppa på bussen ner till Stureplan och hämta upp hans nycklar istället. Så problemet löstes hyfsat smärtfritt och jag ska kontakta fastighetsskötaren idag för att se om han har möjlighet att plocka upp min knippa.

Sedan tog dagen en mer positiv riktning med lunchdejt med T och E samt knoddar på Thelins konditori. God räksallad och trevligt prat blev det där innan det var dags att studsa iväg och hämta på förskolan.

Idag är en annan dag och morgonens påklädning gick smärtfritt. Men nycklarna får ligga kvar i väskan eller jackfickan när jag kliver ur hissen hädanefter.

1 kommentar:

  1. Ja, det där tänkte jag på när jag stod i hissen för några veckor sen. (Och ibland lämnar sambon nycklarna till grannen ;-)) Hoppas att det löser sej.
    Kram från mor

    SvaraRadera