torsdag 25 oktober 2012

Lilla fröken ful-i-mun

Rålis efter dagis idag. I parkleken finns glaskulor och olika sorts banor att släppa dem i. Roligt, tycker Nova. Vid något tillfälle konstaterade hon att "Det är så jäkla mycket sand i den här banan.".
Hmm. Svordomar redan?
Jag tycker att jag och A är rätt duktiga på att inte använda sådana ord, men visst händer det att det svärs någon gång. Jag försökte iallafall markera att det var ett otrevligt språkbruk utan att göra alltför mycket väsen av det. Det kan nämligen ge motsatt effekt om jag skulle ge det alltför mycket uppmärksamhet (och därmed göra det ännu mer spännande). Men vi får visst vakta våra tungor ännu bättre framöver...




1 kommentar:

  1. Hrmm, tror att jag känner mej lite skyldig där. För att inte tala om morfars språkbruk. Vi får bättra oss.
    Krama Skruttan

    SvaraRadera