måndag 10 september 2012

Tack för det, måndagmorgon

Den här veckan kunde minst sagt ha börjat bättre.
Jag hade vinkat av A och Nova, krupit tillbaka ner i sängen med mysbyxorna på och precis lyssnat på hur Freja kom till ro i spjälsängen medan jag själv sakta seglade bort i en skön sovstämning. Sådär vansinnigt skön som bara en dagstupplur när man har sovit alldeles för få timmar alldeles för många nätter kan vara. Då ringer plötsligt telefonen - jag trodde förvirrat att det var alarmet för en kort sekund - och A deklarerar irriterat att förskolan är stängd och att vår dotter ligger och vansinnesgormar på trottoaren och vägrar att åka bil tillbaka med honom.
Aaargh, jag hade helt missat att förskolan är stängd för planeringsdagar nu måndag och tisdag.

Min planerade tupplur och såsiga hemmadag försvann med ett hånfullt poff och en kvart senare dumpade A en snorig och skrikande Storasyster på vår hallmatta.
Jamen tack för det, måndagmorgon. Verkligen.

2 kommentarer:

  1. Men du måste väl ha fått veta att det var stängt?? Att anteckna viktiga saker,är ett bra sätt att undvika konfrontationer med dottern;-)
    Typiskt dock, att det inte var en sån dag,när hon ville stanna hemma.
    F ö så är väl det här med stängda dagis, nått nytt påfund, eller? När jag jobbade inom barnomsorgen, var det aldrig tal om att stänga för planering. Men å andra sidan så är det ca 35 år sen, och caffelatten var inte uppfunnen heller;-)

    SvaraRadera
  2. Jodå, det stod i ngt mail som kom i början av augusti, när vi hade fullt upp med annat. Sen satt det antagligen någon lapp på dagis också, men den hade jag liksom inte noterat...

    SvaraRadera