fredag 28 september 2012

Stepp, stepp, stepp

Nova kommer in i köket och trampar ihärdigt med fötterna, fullkomligen steppar. Det syns ända till månen att hon behöver gå på toaletten.

-"Är du kissnödig?"
-"Näääe." (Stepp, stepp, stepp)
 -"Är du säker på att du inte behöver gå på toaletten...?"
 -"Jag är inte kissnödig!" (Stepp, stepp, stepp)
-"Ok, men jag vill inte se något kiss i trosorna, för nu har du chansen att gå på toa innan det händer en olycka." 

Dottern mumlar. Sprätter omkring med ihopknipta ben ett tag till och häver sedan ur sig ett ansträngt "Jag måste kissa!" innan hon springer in på toaletten och trampar för livet medan hon krånglar av strumpbyxorna och hasar upp på toastolen.

 -"Hmm, jag får väl inte se något kiss i trosorna nu va?". Lätt förebrående tonfall från Mamman medan hon försöker hålla sig för skratt. Dottern tittar på sina nerkasade kläder och ler så oskyldigt/lurigt som bara hon kan göra.
 -"Mamma, nu får du nog blunda...".

1 kommentar:

  1. Annica,du är inte klok!!!
    Gud, vilket skrattanfall jag fick!
    Puss!

    SvaraRadera