lördag 8 september 2012

Arizona

Trots att det inte var värsta finrestaurangen vi besökte ikväll - utan amerikansk-mexikanska pizza- och drinkbaren Arizona på Karlbergsvägen - så känns det ändå bra att Freja skötte sitt första restaurangbesök på kvällstid på ett godkänt sätt. Hon slumrade en stund på mitt bröst, men låg vaken på bänken vid min sida eller i min eller As famn övrig tid. Bara något enstaka gruff.

Nova och T har ju restaurangvanan inne och satt mest och ritade när de inte rabblade färgramsor. Nova överraskade oss med att själv beställa från servitören med ett "Och jag vill ha äppeljuice, tack". Tidigare har hon inte alls velat prata med främmande människor och jag måste påminna mig om att inte ta det för givet att jag ska "prata för henne" längre i sådana här situationer utan ge henne utrymme och uppmuntran att svara för sig själv, nu när det verkar lossna lite på den fronten.

'
Blurrigt var det här. Stora pizzor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar