lördag 8 september 2012

Solokvist

Om det inte vore för att Storasyster spontant bestämde sig för att det var morgon redan kl 07 imorse har natten varit över förväntan. Lillasyster knoppade faktiskt in någon gång mellan 21 och 22 igår - halleluja - och hade natt ända till efter 09 imorse, med två matningsavbrott under de 12 timmarna. Med spädisar vet man ju aldrig hur nästa dag och natt kommer att se ut, men nu vet vi iallafall att det inte är en omöjlighet att få Freja att somna innan tolvslaget.

A har tagit med tjejerna på en promenad över till Vasastan för att säga hej till sin syster och föräldrar och jag är alldeles, alldeles ensam för första gången på väldigt länge. Känns lite konstigt nästan. Nu blir det ihopplockning här hemma och sedan får vi fikabesök av P, L och lille L i eftermiddag. Efter det tänkte vi våga oss på ett restaurangbesök med E & E och alla barn framåt kvällen.

Förutom plock hoppas jag även hinna med en åthutning av min garderob innan resten av familjen kommer hem. I skrivande stund ser det som att den har kräkts över hela sovrummet efter att jag (förgäves) letat efter ett par mysbyxor i röran. Det är hög tid att rensa ut gravidkläderna och se över om jag har några pre-preggo-plagg som är bärbara under tiden kroppen återhämtar sig.  För jag hoppas verkligen inte att den nu har för avsikt att räkna de 7 återstående extrakilona till sin "normala" form framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar