torsdag 6 september 2012

Namnet

Tadaaa.... jag tror att vi beslutat oss för att Lillasyster heter Freja, trots allt. Vi har fått många kreativa och bra namnförslag, men Freja känns faktiskt mest rätt på henne hittills (trots att det finns namn som jag egentligen tycker är "finare"). Jag var själv aldrig något fan av TV-såpan Rederiet och tänker därmed inte på den beryktade båten det första jag gör när jag hör Freja, vilket en del andra verkar göra.

Så i skrivande stund ser det ut som att namnet blir Freja Agnes Maria. Men papperen till Skatteverket är inte inskickade än, om vi säger så. Lite statistik: Freja var det 19e vanligaste tilltalsnamnet på nyfödda flickor 2011 och bärs av cirka 3000 kvinnor i Sverige.
Inte bara båtar, alltså.

3 kommentarer:

  1. Superfint namn, verkligen!
    Skulle aldrig tippat att det är så långt upp som 19!
    Och nej, jag skulle inte ha tänkt på båten (det kom jag inte ens ihåg att den hette) om du inte sagt det.

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej, jag blev också förvånad när jag såg att det låg så högt upp på 100-listan. Och tror att det är mest mor- och farföräldrarna och deras generation som förknippar Freja med en färja... ;) De får vänja sig helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Okej då...Jag får se efter när jag kommer ner, om hon är en liten Freja.
    Kram från mor

    SvaraRadera