onsdag 26 september 2012

Multiverktyget

Skogsutflykt står på dotterns dagisschema varje onsdag under hösten, med matsäck och sittunderlag i ryggsäcken. Normalt sett står dagis för maten, men den här veckan har kokerskan varit sjuk och på morgonen har jag stått och gjort kaviarsmörgåsar och pannkaksrullar på beställning från dottern.

Så var det det här med att klä sig "rätt" också, en ständig källa till diskussion. Om Nova skulle få bestämma skulle hon ha på sig sommarklänning året om.

Mamman: - "Ni ska ju vara ute hela dagen, så om det är kallt ute får du ha fleecebyxorna under galonisarna eller överdragsbyxorna. Jag ska kolla tempen."
Dottern: - "Jag har redan kollat det på min räknare. Det är 20 grader. Som sommar!"

Mamman lät sig dock inte luras.

Det är inte bara en kulram, det är en termometer också

3 kommentarer:

  1. Dom är smarta de små liven! Fast jag håller nog med Nova, verkar varmt med fleecebyxor och galonisar, de är ju som plastpåsar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det blev inga fleecebyxor utan bara pantalonger och galonisar... Och vilket härligt utflyktsväder våra döttrar fick! :S

      Radera
  2. Hahaha..lilla Fröken Einstein..

    SvaraRadera