fredag 15 juli 2011

Fredagsnöje

Projekt flyttpackning har inletts och med det är första delen av vår semester slut. Tre veckor har vi tillbringat i stugan men från och med igår kväll är vi tillbaka i stan igen. Åtminstone över helgen.

Idag har vi träffat banken och fått tillträde till nya lägenheten. Nova har varit hos farmor och farfar medan jag och A gjort bankärenden, köpt flyttlådor och kollat kakel.

Så nu på fredagkvällen har vi roat oss med att börja packa gästrummet. Jag hittade faktiskt svaga spår från min organisationsförmåga. De härstammade från 2006/2007 enligt de deklarationer och årsbesked jag hittade insatta i min "ekonomipärm". Vad som hänt med papper och ordningssinne sedan dess är ett mysterium.


Tips: om flyttkaoset inte känns tillräckligt kaosigt kan man testa att hänga en laddning tvätt bland alla kartonger och papper som ska sorteras. Typ såhär.

1 kommentar:

  1. Hugh va trist! Men det blir bra sen när ni är på plats i erat nya fina hem! Ska bli kul o få se lägenheten. Kram på er från Lillis

    SvaraRadera