söndag 21 november 2010

Söndagmiddag

Så har vi också hunnit med att hälsa på P & L i deras nya lägenhet i Hammarby Sjöstad för en tidig middag. Jag tror faktiskt att vi ska bli bättre på att utnyttja söndagkvällarna till att träffa släkt och vänner. Söndagmiddag kan man inta tidigt och den känns även som att det är mindre pretto-press på den i jämförelse med fredags- eller lördagsditon.

P & L ska alldeles snart få sitt första barn och spjälsängen stod bäddad och skötbordet färdigt för användning med ett ett gäng yttepyttesmå ihopvikta kläder ovanpå. Jag kommer ihåg den där tiden av nervös nyfikenhet när det började dra ihop sig till att man för första gången skulle få träffa den där lilla varelsen som växt fram i magen. Härligt. För att inte tala om de där två första veckorna när man bara är hemma och cocoonar och försöker lära känna nytillskottet och sig själva igen. Spännande, underbar och visst, även lite läskig, tid de har framför sig. Helt plötsligt blir man ju så väldigt medveten om det ansvar som vilar på ens axlar och för att inte tala om alla hemskheter man måste skydda sitt barn från i den här världen.

Nova avskräckte dem inte helt iallafall. Hon tittade på Spöket Laban som vi hade med och roade sig själv med att släpa runt på babygymmet ett bra tag efter det. Nu sover lillan och A gör lite kvällsjobb medan jag funderar på om jag ska sjunka ner i soffan och spela någon form av dataspel eller om jag ska sjunka ner i badet med en bok. Svåra val såhär på söndagkvällen. Någon form av sjunkande blir det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar