söndag 7 november 2010

Barnvakts- och brunchhelg

I lördags drog A och föräldrar iväg till Vätö med en massa saker från Sjövik. De håller ju som bäst på att göra sig redo för flytt till ett betydligt mindre boende här i Stockholm och då får jag och A ta hand om lite smått och gott, som soffa och trädgårdsmöbler. Mycket bra.
Under tiden var jag hemma med Nova som rekordsov nästan tre timmar efter en och en halv timme ute i den friska parkluften med A. När Vätöfararna återvänt till stan mötte jag och Nova upp med dem och S och kusinerna på thaibuffé vid Odenplan på eftermiddagen. Det är mysigt att ha familjemiddag ute sådär.

Framåt kvällen fick vi finbesök av Thea som skulle hänga med oss medan E & E gick ut och åt på restaurang för att fira Emils födelsedag. Vi roade oss med att...

... bygga lego


... rita

... bada

... och läsa.

Sedan var det inga som helst problem med att få de små fröknarna i säng. När båda sov vid 20:30 åt jag och A ost och kex och tittade på "Robin Hood" med Russel Crowe. A somnade som vanligt. E & E kom tillbaka framåt 23:30 och vi satt sedan och surrade ett tag innan de begav sig hemåt.

Imorse stökade Nova vid 6-snåret och jag lyfte in henne till vår säng. Hon låg och vred sig ett tag men somnade om och hela familjen sov sedan till närmare 10. Därefter brunch på Café Kompott med E & E  & T, MW och Å & D. När vi var mätta och belåtna tog vi en promenad ner till stan i det vackra höstvädret och ekiperade mig med en ny höstkappa. Nova fick två nya pyjamasar.

Slutligen har både jag och A hunnit träna på söndagkvällen. A gymmade med E och jag släpade mig till ett pass på Friskis. Nu softar vi i soffan med fotbollsmatch, dator, te och fotmassage. Gissa vem som gör vad? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar