torsdag 11 november 2010

Mycket på jobbet

= lite på bloggen.
Den här veckan täcker jag upp för både projektledaren och den tekniske arkitekten samt försöker klara av min egen, just nu typ 150%-iga, roll som mer funktionell arkitekt. Kvällsjobb blir det då och jag och A har suttit och glott ner i laptopsen på varsin sida köksbordet ikväll.

I tisdags var jag på event med tjejnätverket på mitt jobb. Det var nån sorts föreläsning kring retorik/presentationsteknik först och sedan mat och mingel på kontoret. Mycket trevligt att träffa fler tjejer från nya jobbet. Som på de flesta IT-bolag är ju inte andelen kvinnor våldsamt hög, speciellt inte om man räknar bort HR- och ekonomifunktionen och bara ser till de som arbetar som konsulter.

Vi kör en sån här träff varje kvartal och nästa gång ska jag vara med och ordna, får se vad vi kan hitta på då. Tips på bra föreläsare eller roliga aktiviteter mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar