fredag 5 november 2010

Highlights

... från veckan som gått:

Söndag fick vi vår första matleverans från Gomiddag. Helt underbart att det kommer någon och knackar på dörren med matkassar på söndagkvällen! På menyn i veckan stod timjanspätta med örtquinoa och ugnsbakade tomathalvor, halloumipanerad kycklingfilé med citrongrönsaker, pumpasoppa med rågkusar och alfalfagroddar samt viltskavsgryta med hel dinkel. Nyttigt och gott! Eftersom vi får middag för 4 personer åt vi rester igår och viltskavsgrytan sparar vi till nästa vecka. Matleverans har vi bokat upp varannan vecka.

Måndag mötte jag upp min moster E på tågstationen. Hon sov över hos oss till tisdag för att gå på jobbkonferens och hade med sig böcker och annat till Nova. Mer presenter kom på posten till dottern från min faster M som hade skickat tandborste, tandkräm och ett par jättesöta strumpbyxor. Stort tack till både moster och faster!


Tisdag kom E & T över och hängde med oss och åt middag. A spelade tennis som vanligt.



Onsdag hade jag besök av min "chef" som kom med lunch och hade utvecklingssamtal med mig hos kunden jag sitter på för tillfället. Två givande timmar.

Torsdag var en alldeles vanlig hemmakväll. Nova ville ha med sig mössan som snuttefilt när hon skulle sova. Så här såg det ut när vi kikade in en kvart senare:


Fredag och äntligen helg igen! Lyx i form av skaldjurstallrik hemma. Dottern ratade räkorna och föredrog potatis och fiskpinnar. Med chiliaioli förstås.


Lite hostigt har det varit i veckan, både för mig och Nova. Någon träning har det inte blivit på två veckor, usch. Inatt hoppas jag och A dock på att få sova ostört och kraxfritt. Sedan har A kommit ut på projekt och sitter ute hos kund i Kista. Vi försöker nu pussla ihop dagishämtningar och lämningar och ändå få ihop 40-timmars arbetsveckor. Det är inte helt lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar