söndag 21 november 2010

Fruhippa

Ja, jag har varit en dålig bloggare den här veckan. Det har varken funnits tid eller lust och sen har det väl inte hänt några våldsamt spännande saker under veckan för den delen heller. Idag är jag dock lite lätt bakis och väääldigt trött, så med ryggläge i soffan med laptopen på magen har jag inga undanflykter för att inte rapportera om helgens äventyr.

Igår hade vi "fruhippa" för K, eftersom hon gick och gifte sig lite småhemligt sådär i slutet av augusti. Någon form av mindre möhippa tror jag att hennes systrar ordnade, men inget som "alla" var med på så M tog tag i saken och bokade upp en halvdag för ett evenemang i efterskott. Inga möhippeupptåg alls var planerade utan bara skönt häng, helt enkelt. Hippan startade efter lunch med tre timmar av bubbel i både varm och kall form i pool och champagneglas. Vi var typ 10 tjejer som körde spa på Body & Mind Holistisk Friskvård i Vasastan. K fick massage vid poolkanten och även jag och Å hoppade upp för en kort avslappningsmassage på bänken. Mycket bra massage var det, den kändes både välgörande och var fantastiskt avslappnande, faktiskt en av de bästa massager jag fått här hemma i Sverige.


Rätt var det var så var klockan 17 och det skulle komma en ny grupp till spat och eftersom vi inte hade piffat oss färdigt slängde vi oss i ett par taxibilar och åkte hem till mig istället. Här var det barn- och sambofritt eftersom A och Nova var nere i Kolmården och hälsade på farföräldrarna. Klockan 20 samlades vi på Pure (vi var antagligen de äldsta på stället, men det gör liksom inte så mycket om man är ett stort gäng) för att äta middag. Där anslöt också del andra kompisar, plus Kickis killkompisar och man, så totalt var vi säkert 25 personer vid middagsbordet. Efter middagen var det barhäng, nattklubbande och McDonaldsbesök på det. Efter tre trillade jag in här hemma i mörkret och rakt in i ett champagneglas som naturligtvis gick i tusen bitar på köksgolvet. Att ta fram dammsugaren vid den tiden, örntrött och lite lullig, kändes inte som något jag var direkt sugen på att göra, men jag hade inte så stort val med tanke på att vi ibland måste springa över till Nova på nätterna för att stoppa i nappen. När jag väl tagit fram dammsugaren slog det mig helt plötsligt att vi hade en ny dammsugare, jag kände inte alls igen den. Hur vet man att man städar för sällan? Jo, när man inte ens känner igen sin egen dammsugare.
Om man bortser från missödet med det kraschade glaset så var det iallafall en väldigt rolig dag och kväll!

Med tanke på att jag drack alkoholhaltiga drycker i typ 12 timmar under gårdagen och sov alldeles för få timmar har jag känt mig ovanligt fräsch idag. På förmiddagen beslöt vi oss därför för att göra vår föräldraplikt och införskaffa en ny overall till Nova. En gråsvart Didriksson blev det. Utbudet var inte jättestort såhär när alla andra mer organiserade föräldrar för länge sedan har gjort årets inköp av vinterkläder. Men det känns rätt praktiskt med den färgen och vi hade kanske valt den även om det funnits annat att välja på. När vi ändå hade spenderarbyxorna på stannade vi till på en möbelaffär på vägen hem och slog till på en klassisk stringhylla, som vi pratat längelänge om att köpa till gästrummet. Vi såg ett par fina matbordsstolar också men turligt nog var de något för breda för att få plats under vårt bord. De kostade nämligen över tjugotusen för fyra stycken. På "rea".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar