söndag 24 oktober 2010

Födelsedagsfika

Jag och A skrev en ambitiös shoppinglista igår med avseende på att säkra lite varmare kläder till dottern nu inför vintern. Tyvärr lyckades vi inte ta oss ut förrän framåt 11.30 och då var det ju i praktiken lunchdags redan. Först en sväng på Åhléns för att köpa present till Jennifer, som fyllde 7 igår. Sedan vidare till Muffin Bakery, där vi åt lunch. Jag "offrade" mig och tog en lasagne för att Nova och jag skulle kunna dela. Tror ni att hon ville ha? Nänä. Så där satt jag med min flottiga lasagne som jag egentligen inte alls var sugen på medan dottern mest var intresserad av att äta bröd.

Klockan 15 var vi hos Novas kusiner på födelsedagsfika och fick supersmarrig kladdkaka med jordgubbar, marschmallows och vispgrädde. Nova var dock ovanligt tyst och surmulen och ville helst bara sitta i mitt eller As knä. Hon gav varken farfar, faster eller J&J någon som helst uppmärksamhet. Mycket märkligt. Det kan ha berott på att vi var tvungna att väcka henne ur tuppluren innan vi skulle iväg, så kanske hon var trött helt enkelt.

Eftersom jag också var rätt trött och dessutom förkyld var det hemmamys som gällde resten av gårdagen. En massa tända ljus, ugnsmat (inget värmer och tröstar i höstrusket som mat som kommer ur ugnen - igår i form av potatisgratäng och entrecote), gott vin och senare fotboll på TVn (vilket ju som bekant innebär option på fotmassage för min del...).

Sedan kom vi i säng i hyfsad tid, men natten har tyvärr varit rätt stökig. Nova vaknade strax innan 02 och hade därefter lite problem med att somna om. Precis när man trodde att hon knoppat in började hon ropa på Mamma eller Pappa igen eller dilla på om något annat. Till slut plockade A in henne till vår säng. Och där sover både hon och A fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar