tisdag 26 oktober 2010

Familjen Skrutt

Hela familjen är hemma idag. Igår när Nova vaknade tyckte jag att det var ovanligt mycket sömngrums i ena ögat, men själva ögat såg inte irriterat ut och hon verkade pigg och glad så vi lät henne gå till dagis som vanligt. Sedan när A hämtade henne på eftermiddagen hade det blivit värre och L, en av Novas pedagoger, tyckte att om det inte hade gått tillbaka till idag så skulle vi låta henne vara hemma. Nu vet jag inte riktigt hur landet ligger med hennes potentiella ögoninflammation eftersom dottern var uppe och stökade fram till efter 3 inatt, så hon sover fortfarande. I vår säng.

Jag och A bestämde redan under natten att det var jag som skulle vabba, jag var ändå så utmattad av min förkylning och att inte ha fått sova mer än några (hostande) timmar. A gick och lade sig på golvet i Novas rum istället för att sova i samma säng som vrålhostande flickvän och stökande dotter. Men imorse insåg han att han nog åkt på magbacillen som går på Novas dagis och att det inte var läge att gå till jobbet. Så nu har han gjort dottern sällskap i sängen.
Själv hade jag lite känningar av en potentiell urinvägsinflammation (det är sånt som kan hända om man går omkring i blöta badkläder á la Turkiet, konstaterade A syrligt), men det känns bättre nu så jag hoppas att det var falskt alarm.

Alltså är hela familjen hemma i skruttigt allmäntillstånd. Jag traskar nog de få metrarna bort till jobbet och hämtar dator för att kunna boka om möten och besvara några mail senare, men i övrigt så får vi väl vara hemma och krya på oss, helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker synd om er och skickar krya-på-er-kramar från förkylningens näste på Karlbergsvägen! Fast här är det iaf bara jag som är hemma och sjuk med en kraxande hals och konstant rinnande näsa. Krya på oss!

    SvaraRadera
  2. Krya på er familjen skrutt!!!kram från västerås

    SvaraRadera
  3. Tack å tack! Redan bättre! Imorgon blir det jobb & dagis som vanligt.

    SvaraRadera