fredag 24 januari 2014

Skitvecka

Vilken skitvecka. I dubbel bemärkelse.

Eländet började kl 04 natten till tisdag med att Freja sov oroligt. Inget konstigt med det, men den här gången började hon hulka och kräkas preciiis när jag tagit över rodret från Ante framåt småtimmarna. Kräkningar var 20e minut ungefär och första VAB-dagen 2014 var ett faktum. En kräka till på onsdag förmiddag men sedan har det bara varit löst i magen och allmän matvägran lite nu och då (ibland äter hon som vanligt för att sedan totalvägra nästa måltid). Jag var hemma med Freja både tisdag och onsdag men sen var tanken att farföräldrarna skulle rycka in så att både jag och Ante skulle kunna jobba på torsdagen. Eftersom hon fortfarande hade diarré var det inte aktuellt att hon skulle vara på förskolan.

Men nu blev det inget jobb för mig utan kräksjukan hela natten mot torsdag istället. Upp och hulka var och varannan timme. Jag är fortfarande mörbultad i hela magtrakten.

Sedan var det Novas tur på torsdag kväll. Fontänkräka över hela köksgolvet. Men efter det sov hon konstigt nog gott hela natten och har inte visat några andra symptom efter det. Freja är fortfarande dålig i magen och Ante har inte heller blivit förskonad, även om han är den enda i familjen som inte har kräkts.

Hela familjen har lurkat omkring hemma idag, men imorgon hoppas och tror jag att vi alla kommer vara friska och redo för äventyr utanför de här fyra väggarna. Och så hoppas jag att vi härmed har klarat av sjukdomskvoten för våren nu.

Mysa med film och täcke i soffan är poppis så fort det är det minsta krassligt här hemma

Ante och Nova bygger rymdlego

Supersnabb rymdraket-flygplan-nånting

1 kommentar:

  1. Men usch då! Jo, det går sånt där skit häromkring också. Martin och jag har faktiskt varit förskonade, Anders däremot åkte dit. Krya på er! Kram!

    SvaraRadera