lördag 15 juni 2013

Terrassfest

Eftersom jag har Freja i min närhet större delen av tiden känns det alltid lite märkligt när jag och Nova är på tu man hand numera. Som att min hjärna hela tiden funderar på om jag inte glömt något viktigt någonstans. Idag splittade vi nämligen familjen i två delar på förmiddagen. Ante tog med sig Freja för att gå i lite klädaffärer nere i city och jag och Nova umgicks. Först tog vi en sväng förbi Kanalparken och hängde en halvtimme med familjen E&E&E&T och sedan hoppade vi på bussen och gjorde en snabb sväng ner på stan för att fylla på lilla frökens leggingsförråd. Så smidigt nu när hon orkar gå/sparkcykla överallt och man inte behöver ha vagnen med sig längre. Och rätt skönt och mysigt att bara umgås med min stora tjej en stund!

Sedan möttes vi alla upp här hemma och slängde i oss lite lunch innan det var bussdags igen. Den här gången åkte vi ut till Nacka för att sommarfesta med familjen E som firade in sin färdigställda terrass med ett garden party. Härligt stor terrass med väl tilltagna ytor både under och utan tak. Och en öppen spis utomhus, hur mysigt som helst! Trevligt kalas med ett par välkända ansikten från Uppsalatiden som jag inte träffat på ett par år. Nova hade också kul tillsammans med Thea, vi såg knappt röken av dem på hela eftermiddagen.

Kvällen blev lite senare än vi tänkt oss och först efter 23 var tjejerna i säng här hemma. Den lilla somnade i två omgångar i vagnen under kvällen men kunde tydligen inte komma till ro tillräckligt mycket för att gå ner i djupsömn förrän hon landat i sin egen säng och bökat runt ett tag. Så kanske man vågar hoppas på en liten sovmorgon imorgon...?

Bussåkning

Riktigt stor studsmatta

Tjejsnack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar