tisdag 25 juni 2013

Nova tränar

Nova kommer in i vardagsrummet med shorts, linne och vår IPhone-överarmshållare i famnen.
- "Jag ska ut och träna nu", deklarerar hon.

Hon byter om. Stoppar ner sin rosa plasttelefon i hållaren och trär den på armen. Springer runt, runt i lägenheten.

- "Och nu ska jag stretcha", säger hon efter ett tag och börjar göra diverse kroppsböjningar på vardagsrumsgolvet.

(När Mamman gör plankan känns det inte som stretch direkt...)

Fullt sjå med att hålla lillasyrran borta från filten

- "Vad skönt att ha tränat så här på kvällskvisten, hur långt sprang du?", frågar Mamman när träningspasset och efterföljande stretch verkar vara över.
- "Jag sprang till kilo. Sen simmade jag till 30."

4 kommentarer:

  1. Goa Nova!
    Mormor skickar en bamsekram!

    SvaraRadera
  2. Hi, hi, hi! Det var exakt det här beteendet och dessa övningar som jag såg mamma Annica utföra förra veckan, eller hur? Nåja, din planka var något bättre! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, någonstans har hon ju fått sitt infall ifrån... Däremot har hon uppfunnit sista övningen i bildserien helt själv :)

      Radera