söndag 2 juni 2013

Sommarhelg i stan

I helgen har vi stannat i stan. Jag och Ante hade sommarfest med jobbet i fredags och svärföräldrarna barnvaktade. Först var det bolagsmöten på kontoret och därefter middag och mingel på nya "Who is mister French" på Skeppsbron. Gott och trevligt! Stället stängde 01 och därefter tog vi en drink på ett annat ställe innan vi hoppade i en taxi för att avlösa Å & B som tålmodigt väntade på oss nattsuddare här hemma. Tack snälla!

Jag vet inte vad Å & B hade gjort med barnen, men jag var först att vakna på lördag morgon kl kvart över nio. Förvisso var Freja vaken en stund när vi kom hem på natten, men inte speciellt länge. Jag och Ante var lite slitna från gårdagen, men mest trötta.
Efter frukost åkte Ante, Nova tillsammans med P och tjejerna till tennisklubben och badade. Äntligen lite payback på den tid och pengar som plöjs in i den där klubben, säger jag bara...

Under tiden hängde jag och Freja och gick så småningom ut för att köpa present till en av Novas förskolekompisar som skulle ha kalas på eftermiddagen. Jag hann precis tillbaka hem för att snabbt slå in paketet innan det var dags för mig och Nova att gå bort på leklandet här i närheten där kalaset skulle hållas. Lunchen blev en svalnad McDonaldswrap på vägen. Trött och hungrig =  ingen optimal uppladdning för att vistas på ett lekland i två timmar. Som tur var kunde vi rulla vidare hem till E & E direkt efteråt och bli bjudna på god grillmiddag. Så skönt!

Kalasrum på leklandet

Imorse var vi uppe i mer normal tid och vid tiotiden tog Ante med sig tjejerna till Rålis medan jag gjorde något särdeles tråkigt men extremt välbehövligt; torkade köksgolvet.
Jodå mamma, ibland händer det!

Nova gillar att gunga lillasyster

Lunch hemma innan vi tog en tur till Bromma för att äta glass och kolla in ett renoveringsobjekt i Ålsten i vår fortsatta orientering av stan inför en framtida flytt. Väl hemma igen kändes det totalt främmande att ställa sig och laga mat inomhus i den varma eftermiddagen. Vi plockade med oss en varsin burk från ICAs salladsbar och intog söndagmiddagen på en filt i Kronobergsparken istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar