måndag 4 mars 2013

Vattkoppor, rond två

Jodå, det var vattkoppor på Freja också. Nu i morse hade hon ett gäng prickar under blöjan och en eller två små på ryggen och sidan. Några har slagit ut på hennes fjuniga lilla huvud också under dagen. Hittills verkar det inte som att hon känner av det särskilt mycket, hon har lite feber men är glad som vanligt.

Själv dras jag med riktigt onda blåsor på tungan sedan en vecka tillbaka, inatt var jag till och med tvungen att ta en värktablett för att kunna somna om efter att jag varit uppe och pluggat i napp. Jag känner att det är något som inte är helt hundra i kroppen och skippade faktiskt träningen i helgen (men dricka vin gick självklart bra, hrmm). Måtte de försvinna snart för jag kan bara inte låta bli att konstant dra tänderna längs tungan. Förutom att det gör ont så ser det inte riktigt klokt ut (enligt Ante).

2 kommentarer:

  1. Såå, det blev vattkoppor hos Freja också...
    Bra att ha det gjort! Men vad är det du har fått då? Kan det vara nån typ av bältrosvirus?Ett annat namn är visst "herpes zoster". Tycker nog att du ska ringa och kolla med nån sjukvårdskunnig, för det kan behövas snabb behandling.
    Kram från mor

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet inte, men jag tror att det är en helt vanlig virusinfektion av något slag. Bältros verkar vara förenat med mer smärta och hudutslag, inte "bara" några ömmande blåsor på tungan såvitt jag förstår. De känns för övrigt litelite bättre idag.

    SvaraRadera